“Ontdek, ontwikkel, ontvouw:
Haal meer uit jezelf en bereik meer bij de ander!”

heading-traint-breed

TRAINT

ACT2DO traint mensen en teams om te ontdekken wie ze zijn, wat hun kracht is en hoe zij hun persoonlijke drijfveren kunnen verbinden aan organisatiedoelstellingen. Het doel van trainen is om daar zowel op de korte als langere termijn voordeel van te hebben. Op de korte termijn door sterker te worden in concrete vaardigheden zoals effectief communiceren, overtuigen en presenteren. Op de langere termijn door te leren hoe je leert. Daarbij staat de kunst van feedback, zelfreflectie en doelen stellen met het resultaat voor ogen centraal. Op deze pagina staan enkele concrete voorbeelden van trainingen die ACT2DO voor u kan verzorgen.

Feedback geven en ontvangen 

In deze training leer je hoe je duidelijk en concreet het gedrag van de ander kunt beschrijven en hoe je kunt aangeven wat het effect daarvan op jou is. Hiermee kan je prettig gedrag bekrachtigen en onprettig gedrag bespreekbaar maken. Meer weten?

Investeren in elkaar

Onderwerpen

  • waarnemen en beschrijven van gedrag en communicatie
  • feiten en interpretaties
  • feedback geven vanuit de IK-boodschap
  • regie en invloed in lastige situaties

Duur: 1 dag  Contact over deze training

Goed in het goede gesprek

Steeds meer organisaties beseffen dat de jaargesprekken niet voldoende zijn om vertrouwen, betrokkenheid en bevlogenheid bij de medewerkers te stimuleren. In deze training leer je hoe je als manager regelmatige, korte gespreksmomenten kunt benutten om te bouwen aan verbinding en vertrouwen. Meer weten?

“De betekenis van je communicatie ligt in de reactie die je krijgt.

Onderwerpen

  • randvoorwaarden voor een goed gesprek
  • gedrags- en communicatiestijlen
  • signaleren van gemak en ongemak
  • handige tools voor een goed gesprek

Duur: 1 dag

Oefenen in de spreekkamer?

Je hebt al verschillende communicatietrainingen gevolgd en je hebt er nu alleen behoefte aan om gesprekken en eigen cases te oefenen. Dat kan in het spreekkamer concept. In een kleine groep ga je aan de slag met een trainingsacteur en oefen je bijvoorbeeld slechtnieuws- of verzuimgesprekken. Meer weten hierover? Neem dan contact op.

Wat is de spreekkamer?

Onderwerpen

  • voorbereiden van eigen cases
  • oefenen met een trainingsacteur
  • kennis en theorie delen
  • feedback geven en ontvangen

Duur: 1 dagdeel

Krachtig overtuigen

Je wilt graag je punt maken en anderen overhalen tot je standpunt? Je merkt dat het herhalen van je boodschap en harder praten niet helpt? Dan is deze training voor jou. Je leert juist dat je anderen kunt meenemen door eerst af te stemmen, door te zorgen voor ontspanning en door mogelijke bezwaren actief weg te nemen. Meer weten?

“Give them what they need to get what you want.

Onderwerpen

  • voorkeursstijlen in overtuigen
  • sturen op ontspanning en betrokkenheid
  • waarnemen en interpreteren van non-verbale communicatie
  • effectief bezwaren benoemen en wegnemen

Duur: 1 dag

Kleurrijk communiceren met DISC

DISC maakt communicatie- en gedragsstijlen inzichtelijk en helpt om talenten te ontdekken. Het is zowel te gebruiken in persoonlijke coaching, teamontwikkeling als bij personeelsplanning, werving & selectie. Meer weten? Ga dan naar mijn DISC-pagina.

Wat is DISC?

Onderwerpen

  • DISC gedrags- en communicatiestijlen
  • de drijfveren en zorgen achter gedrag
  • effectief omgaan met andere stijlen
  • de diversiteit binnen een team

Duur: 1 dag (voorbereiding met DISC-analyse)

Prachtig presenteren

Een presentatie onthoud je vooral door een inspirerende spreker en minder door een flitsende PowerPoint of prezi. Maar hoe gebruik je jezelf, je stem, je lijf en jouw verhaal om te inspireren en om de anderen de kern van je boodschap te laten onthouden? In deze training ga je veel oefenen en krijg je jezelf mee in beeld en geluid! Meer weten?

“De hele kunst van het spreken, is begrepen te worden.”

Onderwerpen

  • randvoorwaarden voor een goede gespreksrelatie
  • gedrags- en communicatiestijlen
  • signaleren van gemak en ongemak
  • handige tools voor een goed gesprek

Duur: 1 dag met maximaal 8 deelnemers

Wat anderen over Joël zeggen

footer-lijn-traint

Joël is een uitermate veelzijdig mens….sterk in ontwikkelingsgerichte activiteiten en communicatie (waarbij hij uitblinkt in creatieve teksten). Als trainer/acteur een kei in het bespreekbaar maken van het moeilijk bespreekbare.

Herman Berk

Joël speelt creatief en soepel in op m’n vragen en de cases van de deelnemers. Met zijn inlevingsvermogen, manier van feedbackgeven en HRM kennis een zeer complete trainingsacteur.

Petra Westers

Joël is betrokken en enthousiast. Hij plaatst zich naast je en denkt met je mee, maar spiegelt ook en stelt vragen om ook andere mogelijkheden te onderzoeken die je zelf nog niet had gezien.

Jeroen Bezemer

CONTACT

Postadres: Waterstraat 3-G | 3511 BW Utrecht
06 44 40 86 83 | info@act2do.nl